خواص کود آهن برای گوجه فرنگی

بررسی و آشنایی خواص کود آهن برای گوجه فرنگی

خواص کود آهن برای گوجه فرنگی موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم. آهن یکی از مواد مغذی و مورد نیاز برای محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی به حساب می آید. وجود این عنصر می تواند نقش مهمی در تولید کلروفیل گیاه داشته باشید. از دیگر خواص کود آهن برای گوجه فرنگی رشد بهتر و افزایش میوه دهی می باشد.

خواص کود آهن برای گوجه فرنگی

خواص کود آهن برای گوجه فرنگی

خواص کود آهن برای گوجه فرنگی چیست؟ گوجه فرنگی به طور ویژه نیاز به کود آهن دارد. جالب است بدانید که این کود مزایای بسیار زیادی برای انواع گل و گیاه دارد اما نباید فراموش کرد که نباید آن را برای هر محصولی به کار ببرید. تولید کلروفیل در برگ گوجه اهمیت زیادی دارد. از خواص کود آهن برای گوجه فرنگی افزایش تولید کلروفیل می باشد. اگر محصول دچار فقر آهن شود شاهد کاهش باروری، ریختن برگ های آن و همچنین زرد شدن بوته خواهیم بود و در نهایت محصول باکیفیتی تولید نخواهد شد.
متاسفانه یکی از مشکلاتی که در اغلب خاک ها وجود دارد بالا بودن میزان شوری است. چون خاک ها آهکی هستند. شور بودن خاک تاثیر مستقیمی در کاهش تولید محصول باکیفیت دارد. این موضوع به طور مستقیم با کمبود آهن مرتبط است. شما می توانید با کوددهی این مشکل را برطرف کنید. علائم مختلفی نشان دهنده کمبود آهن هستند که می توان به افزایش PH خاک ، عدم تعادل کربنات کلسیم، کمبود رطوبت و غلظت بی کربنات اشاره کرد. توصیه می کنیم قبل از کوددهی اقدام به آزمایش خاک کنید تا بتوانید کمبود انواع مغذی را در آن تشخیص دهید.
از دیگر خواص کود آهن برای گوجه فرنگی این است که توانایی آن را در جذب مواد مغذی افزایش می دهد و می تواند ذخیره سازی آب را در خاک بیشتر کند. اگر به دنبال رشد بهتر و باروری بوته گوجه فرنگی هستید توصیه می کنیم به سراغ کود آهن بروید. البته کود زیستی و کود بیولوژیک نیز می توانند مواد مغذی و مورد نیاز گوجه را فراهم کنند. کود زیستی قادر است به عنوان قارچ کش بیولوژیک ، قارچ کش زیستی و آفت کش بیولوژیک نیز وارد عمل شود و خاک را حاصلخیزتر کند.

خواص کود آهن برای گوجه فرنگی

ویژگی های کود آهن

علاوه بر تمام مواردی که درباره خواص کود آهن برای گوجه فرنگی ذکر کردیم باید به این نکته اشاره کنیم که کود آهن دارای یون قابل جذب می باشد و می تواند تمام املاحی که در خاک وجود دارد را به خود جذب کند. این کود از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و به راحتی در بازار یافت می شود. فروشگاه های اینترنتی که در این حوزه فعالیت می کنند نیز گزینه مناسبی برای خرید محصولاتی از جمله کود و … محسوب می شوند. یکی از این فروشگاه ها که مدتی از فعالیت او می گذرد و توانسته عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد فروشگاه ” رویان تیسان ” است. شما می توانید انواع محصولات نظیر کود ، سم ، بذر، آفت کش و … را از آن خریداری کنید.
اگر به دنبال ریشه زایی بیشتر برای بوته گوجه فرنگی هستید کود آهن می تواند این کار را انجام دهد. زیرا تهویه خاک را به نحو احسن انجام می دهد و می تواند محصولات سالم تری را تولید کند. هیچ گونه آفت، حشره و قارچ مضری به بوته حمله نمی کند و به دلیل عملکرد خاصی که در کود آهن وجود دارد شاهد دفع تمام حشرات مضر خواهیم بود.

نکته مهم !

شاید بعد از اطلاع از خواص کود آهن برای گوجه فرنگی به این موضوع فکر کنید که برای باروری و بهبود وضعیت محصول به مقدار بیشتری از این کود بهره مند شوید. در صورتی که اگر در مصرف کود آهن زیاده روی کنید رگ برگ های فرعی در بوته گوجه فرنگی کم رنگ می شوند و محصول از بین می رود. اگر برگ های جوان گوجه فرنگی زرد شده اند به معنای کمبود آهن است. علائم مربوط به کمبود عناصری مانند آهن را در مطالب گذشته بررسی کردیم و گفتیم که اگر کمبود آهن در گیاه برطرف نشود تمام برگ ها سفید شده و در نهایت خشک می شوند و گیاه می میرد. اگر در انتخاب کود تخصص ندارید می توانید از مشاورینی که در مجموعه رویان تیسان فعالیت می کنند کمک بگیرید.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *