بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی چیست ؟ آشنایی کامل با آنها

یکی از سوالاتی که علاقه مندان به طبیعت می پرسند این است که ” بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی چیست ؟ ” و چگونه می توان از آن ها در جهت رشد بهتر گیاه استفاده کرد؟ این گیاهان نقش مهمی در زیبایی محیط زندگی شما دارند. استفاده از بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی باعث می شود زیباتر ، سرحال تر و شاداب تر باشند.

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم. یکی از رازهای زیبایی گل و گیاهان آپارتمانی کوددهی مناسب و به موقع است. توصیه می شود به جای استفاده از کودهای شیمیایی از کود بیولوژیک یا کود زیستی استفاده شود. زیرا سازگاری بهتری با گیاه برقرار می کند و به دلیل داشتن مواد مغذی می تواند به عنوان قارچ کش زیستی یا قارچ کش بیولوژیک نیز عمل کند. تفاوت کودها در ترکیبات ، نحوه ساخت و مواد معدنی است. کودها عملکردهای مختلفی دارند. به طور مثال برخی از آن ها برای رشد گیاهان مناسب اند و برخی دیگر برای رشد درختان ، میوه ها و … .

کود مایع بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

طبق تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که کودهای محلول یا مایع نسبت به کودهای پودری یا تقویت کننده از عملکرد بهتری در رشد گیاه برخوردار هستند. این نوع از کودها می توانند به عنوان آفت کش بیولوژیک نیز شناخته شوند. مایع بودن کود سبب می شود که به راحتی جذب خاک شود و به ریشه گیاه نفوذ کند. جذب محلول توسط ریشه گیاه، تغذیه آن را بهبود می بخشد. نکات مهمی در هنگام استفاده از کود مایع وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
یکی از ویژگی های کود مایع این است که می تواند آن را با توجه به مواردی همچون رشد یا خواب گیاه تنظیم کنید. بهتر است کودهای مایع به صورت اسپری مورد استفاده قرار گیرند و بر روی بخش هایی شامل شاخ و برگ گیاه پاشیده شوند. یکی از نکات مهمی که باید در هنگام استفاده از کود مایع به آن توجه داشته باشید این است که آن را در روزهای خنک بر روی برگ های گیاه اسپری کنید. زیرا استفاده از آن در روزهای گرم و آفتابی باعث سوختن برگ ها خواهد شد.

مزایای استفاده از کودهای آپارتمانی چیست ؟

جذب بهتر توسط ریشه گیاه

از مهم ترین دلایل استفاده از بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی و گیاه خانگی این است که به شکل محلول می باشد و قابلیت جذب توسط ریشه گیاه را دارد. این نوع از کودها سرشار از مواد مغذی به نام اسیدهای آمینه است که گیاه را شاداب تر می کند.

قابل ترکیب با انواع آفت کش

در برخی از مواقع شاهد وجود آفت بر روی برگ یا ساقه گیاهان آپارتمانی هستیم. در چنین شرایطی باید اقدام به درمان گیاه کرد. زیرا بی توجهی به این مساله می تواند تمام برگ ها و بخش های گیاه را بیمار کند و بعد از مدتی کل گیاه را از بین ببرد. شما می توانید کودهای مایع را با آفت کش بیولوژیک ترکیب کنید و آن را بر روی گیاه اسپری کنید. توجه داشته باشید که کودهای آپارتمانی با ترکیبات قلیایی مخلوط نمی شوند.

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

حاوی مواد ریز مغذی

در ترکیبات کود محلول مواد زیر مغذی وجود دارد که می توان به روی ، مس ، منگنز و عناصر برم اشاره کرد. وجود این عناصر در کود باعث جذب توسط گیاه شده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

برای رشد بهتر گیاهان و خداحافظی با کود شیمیایی همین الان کود بیولوژیک را سفارش دهید

شناخت گیاه قبل از تهیه کود

یکی از اشتباهاتی که افراد در هنگام رسیدگی به گیاهان آپارتمانی می کنند این است که از یک کود یا قارچ کش زیستی برای تمام گیاهان خود استفاده می کنند. در صورتی که این کار کاملا اشتباه است. هر کدام از انواع گیاهان نیاز به یک کود مخصوص دارد. به طور مثال گیاهان آپارتمانی به دو دسته گیاهان گلدار و برگ تزئینی تقسیم بندی می شوند.
اگر می خواهید برای گیاهان گلدار کود تهیه کنید باید کود شما از نوعی باشد که فسفر و پتاسیم آن از نیتروژن موجود بیشتر باشد. اگر گیاه دارای برگ های تزئینی است باید کودهایی را تهیه کنید که میزان نتیروژن آن بیشتر باشد.

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

بهترین زمان برای کوددهی به گیاهان آپارتمانی

اکنون که با بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی آشنا شدید نوبت به این می رسد که به مناسب ترین زمان برای کوددهی اشاره کنیم. برای تشخیص بهترین زمان کوددهی به گیاه باید به حال او توجه کنید. اگر حال گیاه خوب نیست باید در اسرع وقت اقدام به کوددهی کنید. در غیر این صورت فقط در فصل رشد گیاه به آن کود دهید. زیرا در این فصل آب بیشتری به گیاه داده می شود.
از مهم ترین مسائلی که باعث خراب شدن گل و گیاهان آپارتمانی می شود این است که به مدت طولانی نسبت به گیاه بی توجه هستید و بعد از مدتی اقدام به آبیاری و تغذیه بیش از حد آن می کنید. همین موضوع سبب می شود که مشکلات عدیده ای برای گیاه به وجود آید که می توان به پژمرده شدن ، زرد شدن و تغییر حالت برگ های آن اشاره کرد.
یکی از گیاهانی که اغلب افراد تصور می کنند نیازی به رسیدگی ندارد کاکتوس است. این موضوع درست است که کاکتوس از مقاومت بالاتری نسبت به سایر گیاهان برخوردار است اما توجه داشته باشید که بی توجهی به آن نیز می تواند زمینه را برای بروز انواع بیماری مهیا کند. کاکتوس ها به دو دسته گلدار و معمولی تقسیم بندی می شوند. شما نباید به دسته دوم کود بدهید اما می توانید برای تشویق دسته اول به گل دهی اقدام به دادن کود کنید. توجه داشته باشید که میزان کود باید یک چهارم سایر گیاهان باشد.
اگر قصد دارید گلدان گیاه را تعویض کنید باید یک ماه بعد از تعویض گلدان صبرکنید. به طور کلی فصول رشد یعنی بهار و تابستان به عنوان بهترین زمان برای کوددهی گیاهان آپارتمانی به شمار می رود. زیرا جذب ان توسط ریشه گیاه بهبود پیدا می کند و می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *