بهترین کود برای فلفل دلمه ای - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - کود کشاورزی -کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

این روزها کودهای زیادی در بازار موجود هستند ؛ اما همه آن‌ها بهترین نوع کود برای فلفل دلمه ای نیستند. بهترین کود برای گیاه فلفل دلمه ای باید ویژگی‌های را داشته باشد که عمومی‌ترین آن‌ها این است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشند و نسبت مواد مغذی مناسبی را داشته باشند. یافتن بهترین نوع  کود برای فلفل دلمه ای و استفاده صحیح از آن می‌تواند به رشد قوی گیاهان فلفل نیز کمک کند و میزان برداشت‌ آن‌ها را نیز افزایش دهد. در ادامه به بررسی بهترین کود برای فلفل دلمه ای میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

تشخیص بهترین کود برای فلفل  دلمه ای:

این که بهترین کود برای فلفل دلمه ای چه کودی است کاملا به نیازهای گیاه و مواد موجود در بستر کشت گیاه یعنی خاک، بستگی دارد.

کود دهی باید براساس  و پایه مقدار مواد و عناصر مورد نیاز گیاه در خاک انجام شود. برای نمونه اگر خاک میزان نیتروژن زیادی دارد نیازی به استفاده از کود نیتروژن نیست. اما اگر مقدار این عنصر در خاک نیز کم باشد باید از کود حاوی نیتروژن استفاده کرد.

برای تشخیص این که چه عناصری و به چه میزانی در خاک وجود دارند باید آنالیز آب و خاک را به خوبی انجام داد. این آزمایش اطلاعات کاملی از محتوای موجود در خاک مزرعه را  به شما می‌دهد. از این رو می‌توان گفت که بهترین کود برای فلفل دلمه ای کودی است که به بهترین نحو نیاز‌های غذایی گیاه را کاملا برطرف کند.

کود NPK برای فلفل دلمه ای:

فلفل دلمه ای ها مثل دیگر سبزیجات برای رشد خوب به نیتروژن،  و  برای افزایش ذخیره انرژی، رشد ریشه و تولید گل به فسفر و برای مقاومت در برابر انواع بیماری‌ها به پتاسیم نیاز دارند.

کودهای NPK با داشتن ۳ نوع عنصر اصلی و ضروری یعنی ازت، فسفر و پتاسیم می‌توانند بهترین کود برای کشت و رشد فلفل دلمه ای در نظر گرفته شوند. میزان عناصر موجود در این نوع  کودها با ۳ عدد مختلف مشخص می‌شود. عدد اول مربوط به مقدار نیتروژن، عدد دوم مربوط به فسفر و عدد سوم مربوط به مقدار پتاسیم موجود دز کود می‌باشد.

اگرچه که نیتروژن برای رشد رویشی گیاهان بسیار مناسب است اما مقدار بیش از حد آن ممکن است از شکوفه دادن فلفل‌ها نیز جلوگیری کند و توانایی گیاه برای میوه دادن را به شدت کاهش دهد. این اتفاق به این علت رخ می‌دهد که گیاه انرژی خود را به جای پرورش گل‌ها و تولید میوه‌ها برای رشد شاخه و برگ‌های گیاهان مصرف می‌کند.

محبوب ترین کود برای فلفل دلمه ای، کودهای متعادل و یکسسان  با مقادیر ۵-۵-۵ و یا ۱۰-۱۰-۱۰ می‌باشند. و می‌توان از کود نیتروژن در ابتدای شروع رشد فلفل‌ ها یعنی زمانی که نخستین  دسته از برگ‌های واقعی رشد کردن،  را استفاده کرد.

گیاهان فلفل در مراحل نخست رشد به نیتروژن  به مقدار فراوان نیاز دارند. اما در مرحله گلدهی و باردهی به فسفر و پتاسیم مقدار بیشتری نیاز دارند.

کود کلسیم یکی از بهترین کود برای فلفل دلمه :

کلسیم از عناصر بسیار پر مصرف یا به طور دقیق‌تر از عناصر میان مصرف مورد نیاز گیاهان است که نقش‌های عمده‌ای در کشت و رشد گیاه به عهده دارد و نبود آن می‌تواند آسیب‌های زیادی را به گیاهان اعمال کند. کلسیم مسئول رشد های سلولی در شاخ و برگ گیاه فلفل است. استفاده از کود کلسیم می‌تواند مانع از هر گونه پوسیدگی انتهای شکوفه گردد. همچنین کلسیم میزان انبارداری را به شدت افزایش می‌دهد و پس از برداشت، فلفل‌ها  در مدت زمان طولانی‌تری در انبار نیز سالم باقی می‌مانند.

کودهای ارگانیک:

کود ارگانیک نه فقط بهترین نوع کود برای فلفل دلمه ای، بلکه برای همه گیاهان بهترین است. کودهای ارگانیک علاوه بر در دسترس قرار دادن مواد غذایی برای گیاهان، به اصلاح و حاصل‌خیزی هر چه بیشتر خاک نیز کمک می‌کنند. کودهای ارگانیک می‌توانند مقدار مصریف کودهای شیمیایی را به شت کاهش دهند اما نمی‌توانند آن‌ها را حذف کنند و جایگزین آن‌ها  گردند. کود ارگانیکی مثل پودر استخوان، عنصر کلسیم را در اختیار گیاهان قرار می‌دهد و یا کود جلبک دریایی مواد متفاوت و اسید آمینه‌های  را در اختیار گیاه قرار می‌دهد که بسیر برای گیاه و خاک مفید است. کودهای ارگانیک مواد غذایی را به کندی در خاک رها و آزاد می‌کنند، پس اگر به تاثیر فوری کود احتیاج دارید بهتر است از کودهای شیمیایی دیگر استفاده کنید.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *