بهترین کود برای درخت سیب

بهترین کود برای درخت سیب چیست ؟ + راهنمای کامل

بهترین کود برای درخت سیب کود کامل تحت عنوان ۱۰-۶-۴ می باشد. درخت سیب نیاز به نیتروژن زیادی برای رشد دارد به همین دلیل باید از کودهایی استفاده کنیم که میزان نیتروژن آن بسیار بیشتر از سایر عناصر باشد. با ما همراه باشید تا علاوه بر پرداختن به بهترین کود برای درخت سیب به سایر جوانب آن نیز اشاره کنیم.

بهترین کود برای درخت سیب

بهترین کود برای درخت سیب

بهترین کود برای درخت سیب کدام است؟ بهترین کود برای رشد درخت سیب ، کود کامل است که دارای نیتروژن بیشتری نسبت به سایر عناصر می باشد. این کودها به نام ۱۰-۶-۴ شناخته می شوند که بهتر است از نوع مایع آن استفاده کنید. این کود می تواند PH خاک را در حد ایده آل نگه دارد. بهترین میزان PH حدودا ۶.۵ می باشد. اگر این میزان در خاک های قلیایی بیشتر باشد باید آن را گوگرد اصلاح کنیم و به حد مجاز برسانیم اما اگر کمتر باشد باید با آهک کشاورزی میزان آن را بیشتر کنیم. تغییر PH خاک می تواند عواقب ناخوشایندی برای رشد درخت داشته باشد. بهترین کود برای درخت سیب کودی است که PH خاک را در حد ایده آل نگه دارد و کمبود عناصر مغذی را برطرف کند.

خرید کود زیستی با کیفیت بالا و قیمت عالی

نحوه کوددهی درخت سیب

بهتر است قبل از اینکه درخت به خواب برود کوددهی آن را شروع کنید. این موضوع به زمانی اشاره دارد که درخت سیب در حال شروع چرخه سالانه رشد است و نیاز به تغذیه بیشتری دارد. شما می توانید به مدت یک ماه قبل از شروع چرخه سالانه درخت، این کود را در اختیار داشته باشید و کوددهی درخت را آغاز کنید.
نکته ای که باید در این بخش به آن اشاره داشته باشیم این که به هیچ عنوان درخت را در اواخر فصل تابستان و پاییز کود ندهید. چون رشد درخت تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت. در این فصول بهتر است از کمپوست، سنگ مالچ و فسفات نرم برای تغذیه درخت سیب استفاده کنید. البته استفاده از کود زیستی و کود بیولوژیک نیز منعی ندارد. اگر به دنبال کودهی هستید که بتواند به صورت آفت کش بیولوژیک، قارچ کش زیستی یا قارچ کش بیولوژیک عمل کند باید به سراغ این نوع از کودها بروید.

عوارض کوددهی زیاد برای درخت سیب

اگر مطالب قبلی وب سایت را درباره عوارض کوددهی زیاد مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که اگر کودها به میزان مناسب و در شرایط ایده آل استفاده شوند تاثیرات بسیار شگفت انگیزی را در رشد درخت خواهند داشت اما اگر از آن ها به میزان زیاد استفاده کنید درخت و گیاه دچار عوارض می شوند و می تواند رشد درخت را دچار مشکلات عدیده ای کند. کوددهی زیاد می تواند خاک را تضعیف کند و اگر درخت میوه در خاک ضعیف رشد کند و دچار کمبود مواد مغذی شود نمی تواند با بیماری ها و آفات مبارزه کند.

بهترین کود برای درخت سیب

نحوه اندازه گیری رشد سالانه درخت سیب

برای اینکه بتوانید میزان رشد درخت سیب را به طور سالانه اندازه گیری کنید باید ابتدا حلقه های رشد را پیدا کنید. حلقه رشد در شاخه ای وجود دارد که درخت سیب در فصل گذشته شروع به رشد کرده باشد. معمولا جدیدترین میزان رشدی که اندازه گیری می شود دارای رنگ متفاوت تری نسبت به سایر شاخه هاست. این اندازه گیری را باید برای تمام درختان خود انچام دهید. زیرا سن و سال درخت در میزان نیاز آن ها به عناصر مغذی نقش مهمی دارد.

انتخاب بهترین کود برای درخت سیب

به جزء کود کامل یا انواع کود شیمیایی می توانید از کود زیستی نیز استفاده کنید. این کودها شامل غذای سویا، کود مرغ کمپوست، پنبه دانه و وعده های پونه می شوند. این مواد منبع غنی از نیتروژن آلی به حساب می آیند که می توانند رشد درخت را بهبود ببخشند. توصیه می کنیم قبل از کوددهی اقدام به آزمایش درخت کنید تا میزان نیتروژن مورد نیاز آن بدست آید.
بهتر است کود به شکل ” خطی ” به درخت سیب داده می شود. این روش باید به شکل یکنواخت انجام شود تا تمام درخت از کود بهره مند شود. شما می توانید برای اجرای این روش حفره های کوچک ایجاد کنید تا کود به راحتی به ریشه درخت برسد و بتواند آن را بارور کند. قطعا رسیدگی به درختان میوه می تواند ثمردهی خوبی برای آن ها به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *