برداشت بیشتر با استفاده از بهترین کود برای مرکبات - کشاورزی ارگانیک - کود بیولوژیک - کود زیستی - قارچ کش زیستی

مانند هر گیاه دیگری، بهترین کود برای مرکبات نیز براساس نیاز گیاه و مواد موجود در زمین تعیین می‌شود. بهترین کود برای مرکبات باید بتواند مواد غذایی مورد نیاز رشد ان ها را تامین کند تا کمبود عناصر غذایی در گیاهان رخ ندهد و عملکرد گیاه را به حداکثر خود برساند. این تصور را نداشته باشید کودی که برای درختان سرو یا کودهای عمومی باغی وجود دارند برای درختان مرکبات هم مفید هستند و یک بازده را می دهند. درختان مرکبات از وقتی که شروع به جوانه‌زنی و گلدهی می‌کنند تا زمانی که میوه‌ها به طور کامل رسیده می‌شوند، تشنه  انواع مواد غذایی هستند. در این برهه باید از کود استفاده کرد تا مواد مغذی کافی برای تولید میوه های سالم را داشته باشند. درختان مرکبات علاوه بر رشد قوی ریشه و شاخ و برگ‌های سالم، برای تولید شکوفه‌های فراوان هم به کودها نیاز دارند، زیرا هر شکوفه نوید بخش یک نوع میوه  است. در ادامه به بررسی برداشت بیشتر با استفاده از بهترین کود برای مرکبات میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

برداشت بیشتر با استفاده از بهترین کود برای مرکبات

در درختان میوه مثل مرکبات مهم‌ترین مرحله، مرحله گلدهی است. زیرا کیفیت و مقدار میوه تماما تابع فرایند صحیح مرحله گلدهی می‌باشد. استفاده از کود خوب و به موقع می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری را بر این مرحله حساس و مهم بگذارد. کود حاوی فسفر بسیار بالا به افزایش تولید شکوفه کمک می‌‌کند، که نخستین گام اساسی برای رشد محصول مرکبات است.

با این حال، سلامت کلی درخت باید در نظر گرفته شوند، به همین دلیل است که آزمایش خاک و تجزیه و تحلیل آن و سپس انتخاب کود NPK که به بهترین وجه با انواع نیازهای تغذیه‌ای درختان مطابقت کامل دارد، بسیار مهم است.

بهترین کود برای مرکبات در مرحله گلدهی:

دوره گلدهی درختان و گیاهان  از حساسیت های بالایی برخوردار است و اشتباه در انتخاب کود، آبیاری و کود دهی می‌تواند تعدادی و یا بخشی از گل‌های درخت را ازبین ببرد. از این رو باید در انتخاب کود های مناسب این مرحله، زمان و نحوه صحیح کود دقت کافی را داشته باشید.

بهترین کودها برای مرکبات در دوره گلدهی، کودهایی هستند که فاقد هر گونه عناصر محرک رشد رویشی مثل نیتروژن بالا باشند و بتوان کوددهی آن‌ها را به شکل محلول‌پاشی انجام داد.

همچنین بهترین کود برای مرکبات کودی است که دارای عناصری مثل: فسفر، کلسیم، روی، بور و اسید‌آمینه‌ها نیز باشد. این عناصر همگی در تولید گل و میوه نقش فراوان دارند و بر کیفیت میوه نیز تاثیرگذار هستند.

کودی که برای مرحله گلدهی درختان و  مرکبات استفاده می‌شود بهتر است که قابلیت اختلاط با دیگر کودهای را نیز داشته باشد تا بتوان آن‌ها را طی یک مرحله محلو‌ل‌پاشی در دسترس گیاه قرار داد. زیرا دفعات زیاد محلول‌پاشی خود می‌تواند سبب ایجاد استرس برای گیاهان شود.

مشکل بسییار رایجی که بعد از تولید میوه به وجود میاید بدشکلی و بدفرمی نوع میوه‌ها است. این موضوع بازار پسندی و سود را به میزان بسیاری کاهش می دهد. عمدتا این مشکل از مرحله گلدهی و تبدیل گل به میوه نشات می‌گیرد و در آن مرحله خود را بروز میدهد. مناسب نبودن شرایط محیطی و هورمونی معمولا سبب لقاح ناقص و بروز این مشکل می‌شود.

کود فروت ست:

فروت ست را می‌توان بهترین  نوع کود برای مرکبات را در نظر گرفت. این کود نه تنها برای مرکبات بلکه برای اکثریت درختان میوه مناسب است و می‌تواند گلدهی و تولید میوه را به شدت افزایش دهد و سبب کیفیت بالا آن‌ها شود.

کود فروت ست باعث بهبود رشد و شکل گیری میوه ها می‌گردد. از این رو تاثیر خوب و بسزایی بر سود اقتصادی حاصل از باغ دارد چرا  که شکل قابل قبول میوه یکی از ارکان اصلی بازار پسندی و در نتیجه سودهی بیش از حد می‌باشد.

در اواخر زمستان و اوایل بهار دمای خاک در حد پایین است و جذب مواد مغذی نیز توسط گیاهان کم می‌شود. از طرفی در این زمان هنگام جوانه‌زنی اغلب درختان است.  ضروری است که برای تامین نیاز گیاه به مواد غذایی انواع کود استفاده کرد. کود فروت ست بهترین نوع کود برای مرکبات در این برهه زمانی است.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *