انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی

معرفی انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی

انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی کدامند؟ یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است گریبان گیر گیاهان زینتی و آپارتمانی شما شود ، مبتلا شدن گل و گیاه شما به بیماری قارچی است. راه حل این موضوع ، قارچ کش ها یا همان ضد قارچ ها می باشند. در این مقاله با بررسی انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی می خواهیم به شما کمک کنیم تا گیاهان زینتی و آپارتمانی سلامت و جذابی داشته باشید.

انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی

انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی

انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند تا از گیاه شما در برابر ابتلا به قارچ محافظت کنند یا گیاه شما که به قارچ مبتلا شده است را از شر این مهمان ناخوانده نجات دهند. پس با این تعریف می توان انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی را را به دو دسته قارچ کش های حفاظتی و قارچ کش های سیستماتیک تقسیم کرد.

قارچ کش های حافظتی

” پیشگیری بهتر از درمان است.” شاید این جمله برای شما کمی انتزاعی به نظر برسد اما این موضوع محرز است که بهترین روش مقابله با قارچ ها این است که از ابتلا آن ها جلوگیری کنیم. زیرا درمان بیماری گیاهان به مراتب پردردسر تر و هزینه بر تر از پیشگیری است و میتوان مدعی شد که تاثیر پیشگیری بیشتر از درمان است. به نوعی از انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی که از بروز و قارچ زدگی گیاهان جلوگیری میکنند ، قارچ کش های حفاظتی می گویند. این قارچ کش بیولوژیک معمولا تماسی هستند یعنی به داخل بافت گیاهان نفوذ نمی کنند و بر روی سطح آن باقی می مانند. یکی از بهترین قارچ کش ها برای گیاهان آپارتمانی در نوع حفاظتی، قارچ کش مانکوزب است.

قارچ کش های سیستماتیک

این غیرممکن است که بتوانید در مورد تمامی گیاهان آپارتمانی پیشگیری صد درصدی را ایجاد کنید و به طور قطع مانع بیماری گیاه تان شوید. گاها به دلیل های مختلف مثل آبیاری زیاد، رطوبت بیش از حد محیط و یا سرایت از گیاهان دیگر ، گیاه آپارتمانی شما دچار بیماری و قارچ زدگی می شود. در چنین مواقعی باید از قارچ کشی استفاده کنید که با وسیله نفود به منافذ قارچ ها ، آن ها را از بین برده و سلامت گیاه شما را به ارمغان بیاورد. به چنین قارچ کشی ، قارچ کش سیستماتیک می گویند. در حالت کلی ، یک قارچ کش نمی تواند برای همه بیماری ها و قارچ زدگی ها مناسب باشد زیرا یک قارچ کش خاص نمی تواند همه انواع قارچ ها را از بین ببرد. در ابتدا باید نوع قارچی که گیاه شما را بیمار کرده است را تشخیص دهید و قارچ کش مناسب را با توجه به نوع قارچ و نوع گیاه تان، خریداری کنید.

برای رشد بهتر گیاهان و خداحافظی با قارچ ها همین الان قارچ کش زیستی را سفارش دهید

بهترین قارچ کش برای گیاهان آپارتمانی

در این موضوع واقعا “بهترینی”وجود ندارد. زیرا شما باید وضعیت گیاه خود را مشخص کنید و بعد قارچ کش مناسب را تهیه کنید. اگر گیاه شما هنوز قارچ زده نشده و بیمار نگشته است ، بهترین نوع قارچ کش برای گیاه شما قارچ کش حفاظتی است که باید نسبت به نوع گیاه و بیماری های احتمالی این نوع گیاه ، اقدام به خرید قارچ کش حفاظتی مناسب کنید. اگر هم که بیمار شده ، همانطور که بالاتر به آن پرداختیم ، باید ابتدا نوع قارچ را مشخص کنید سپس قارچ کش مناسب را وابسته به نوع قارچ و نوع گیاه تان خریداری نمایید.
توصیه ما به شما استفاده از هر دو نوع قارچ کش در زمان مناسب است. حتما با تحقیق و بررسی، نسبت به خرید و استفاده از قارچ کش حفاظتی اقدام کنید و اگر گیاه شما دچار بیماری شد ، از قارچ کش سیستماتیک استفاده کنید و گیاه خود را از چنگ قارچ ها برهانید.

انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی

بهترین زمان برای استفاده از قارچ کش ها

کارشناسان توصیه می کنند در هوای خنک و در هنگام صبح از انواع قارچ کش ها استفاده کنید. برخی از افراد ظهرها اقدام به استفاده از قارچ کش می کنند. اما این کار می تواند باعث سوزاندن برگ ها شود. زیرا معمولا ظهر دمای هوا بیشتر است.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای استفاده از قارچ کش

در سال های اخیر که اغلب خانه ها به صورت اپارتمانی ساخته می شوند گیاهانی نیز بدین منظور رواج پیدا کرده اند. گیاهانی مانند سانسوریا ، پوتوس پیچکی ، کاج و … جزو گیاهانی هستند که نگهداری آن ها در خانه های آپارتمانی مشکلی برای سلامتی آن ها ایجاد نمی کند. گیاهی مانند سانسوریا در محیط های کم نور و گرم نیز می تواند دوام بیاورد. این گیاهان به دلایل مختلف دچار بیماری هایی همچون آفت و قارچ می شوند. در مطالب گذشته به نحوه درست کردن چند نوع کود بیولوژیک و آفت کش بیولوژیک اشاره کردیم که می توانید آن ها را با مواد طبیعی همچون پوست تخم مرغ تولید کنید.
برای تقویت گیاهان آپارتمانی از کود شیمیایی استفاده نکنید. زیرا مضرات آن ها بیشتر از منافعشان است. کود بیولوژیک یا کود زیستی می تواند عملکردی مانند قارچ کش زیستی نیز به همراه داشته باشد. زیرا از بروز بیماری هایی نظیر قارچ جلوگیری می کند.

آیا از قارچ کش ها فقط برای گیاهان آپارتمانی استفاده می شود ؟

قطعا پاسخ منفی است. نه تنها گیاهان آپارتمانی بلکه تمام محصولات کشاورزی اعم از میوه و سبزیجات نیاز به استفاده از قارچ کش دارند. توصیه می شود قبل از ایجاد قارچ اقدام به استفاده از قارچ کش کنید تا برگ ها و ساقه گیاه دچار آفت نشود. ایجاد آفت می تواند ساقه ، برگ و حتی ریشه گیاه را از بین ببرد.

انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی

قبل از استفاده از قارچ کش باید چه علائمی در گیاه مشاهده شود ؟

کپک های پودری

کپک نیز نوعی قارچ محسوب می شود. برخی از کپک ها ظاهری پودر مانند دارند که تمام برگ ها و ساقه گیاه را درگیر می کند.

زنگ زدگی

زنگ زدگی ظاهری مانند برگ های اکسید شده ایجاد می کند و رنگ برگ ها را تقریبا قهوه ای می کند. در این شرایط نیز باید اقدام به استفاده از قارچ کش ها کنید.

شل شدن ساقه ها

قارچ ها و کپک ها بر روی ساقه نیز تاثیر می گذارند و مقاومت آن ها را به حدی کم می کند که ساقه ها آبکی شده و ریزش می کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *