از بین بردن آفت گیاهان

راهنمای کامل از بین بردن آفت گیاهان

بهترین روش برای از بین بردن آفت گیاهان چیست ؟ همان طور که می دانید عوامل مختلفی در از بین رفتن گیاهان دخیل هستند که می توان به آفت ، شته ، قارچ ، کپک و … اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم روش هایی را برای ساخت آفت کش در منزل به شما بگوییم که به وسیله آن بتوانید اقدام به از بین بردن آفت گیاهان کنید.

از بین بردن آفت گیاهان

از بین بردن آفت گیاهان

از بین بردن آفت گیاهان چگونه امکان پذیر است ؟ در برخی از مواقع شاهد وجود آفت بر روی برگ یا ساقه گیاهان هستیم. علاوه بر گیاهان ، محصولات کشاورزی و میوه ها نیز دچار این مشکل می شوند. به طور معمول ، کشاورزان بدین منظور از سم های شیمیایی استفاده می کنند. اما این سم ها علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست باعث آلوده شدن گیاهان و محصولات کشاورزی نیز خواهند شد. توصیه می کنیم از آفت کش بیولوژیک که ساخت آن ها به راحتی انجام می گیرد استفاده کنید.
یکی از مواردی که در هنگام استفاده از آفت کش بیولوژیک ، قارچ کش زیستی و قارچ کش بیولوژیک وجود دارد این است که آفت کش های طبیعی به سرعت تاثیر خود را از دست می دهد. به طور مثال اگر باران بر روی گیاهان ببارد، شسته می شوند و از بین می روند. اگر می خواهید نتیجه عالی از آن ها بگیرید باید به دفعات زیاد و با فاصله زمانی حدودا ۱ هفته از آن ها بر روی برگ و ساقه گیاهان استفاده کنید.

 

صابون و روغن

به منظور ساخت آفت کش بیولوژیک و طبیعی می توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. توجه داشته باشید که مایع ظرفشویی باید از نوع ملایم باشد. به هیچ عنوان از صابون هایی که معطر هستند و به عنوان صابون های آنتی باکتریال معرفی می شوند استفاده نکنید. زیرا به گیاهان آسیب می رساند. یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان روغن ترکیب کنید. بهتر است به جای روغن نباتی از روغن های گیاهی مانند کانولا بهره بگیرید. یک فنجان آب نیز به این مخلوط اضافه کنید. برای استفاده راحت و پاشیدن این محلول بر روی گیاه ، آن را درون یک آب پاش بریزید. ابتدا آن را بر روی قسمت کوچکی از گیاه بپاشید و کیفیت آن را امتحان کنید. بعد از اینکه شاهد عدم آسیب به گیاه بودید آن را بر روی سایر بخش های گیاه بزنید. در هنگام پاشیدن این آفت کش برای از بین بردن آفت گیاهان توجه داشته باشید که پشت برگ ها را نیز از این محلول بپاشید.

پوست تخم مرغ

پوست تخم می تواند به عنوان یک آفت کش بیولوژیک مورد استفاده قرار بگیرد. قبل از اینکه پوست تخم مرغ را خرد کنید اجازه دهید که کاملا خشک شوند. می توانید برای خرد کردن بهتر پوست تخم مرغ از دستگاه آسیاب استفاده کنید تا به صورت پودر دربیاید. پودر بهتر به حشرات می چسبد و آن ها را از بین می برد.
به منظور کسب نتیجه مطلوب باید پودر پوست تخم مرغ به طور مستقیم بر روی گیاهان استفاده شود. پودر پوست تخم به طور سریع باعث از بین رفتن آفت گیاهان نمی شود اما با استفاده مداوم باعث کشتن آن ها می شود. این پودر نه تنها باعث از بین رفتن آفت های گیاه خواهد شد بلکه سایر حشرات مانند سوسک های مفید را نیز از بین می برد. پوست تخم مرغ سرشار از کلسیم است. استفاده از آن ها می تواند مقدار زیادی کلسیم به خاک اضافه کند و آن را تقویت کند. این ماده مانند کود زیستی یا کود بیولوژیک سبب حاصلخیزی خاک خواهد شد.

 

برای رشد بهتر گیاهان و خداحافظی با آفات همین الان آفت کش بیولوژیک را سفارش دهید

اسپری فلفل

اگر می خواهید از اسپری فلفل برای دفع آفات و حشرات بر روی گیاه استفاده کنید باید از ۵ عدد فلفل تند و ۱ لیتر آب استفاده کنید. قبل از اینکه از این روش برای از بین بردن آفت گیاهان استفاده کنید توجه داشته باشید که ممکن است این روش باعث تند شدن طعم میوه ها و همچنین انواع گیاهان شود. بکار گیری از اسپری فلفل نه تنها آفات گیاهان را دفع می کند بلکه باعث دوری حیوانات نیز خواهد شد.
فلفل های تند را با ۱ لیتر آب ترکیب کنید و با سرعت بالا شروع به مخلوط کردن آن ها کنید. باید اجازه دهید مخلوط به مدت ۱ روز در طرف باقی بماند و سپس آن را درون یک پارچه نخی نازک بریزید و صاف کنید. سپس مایع بدست آمده را در یک ظرف آب پاش بریزید و بر روی گیاهان مورد نظر اسپری کنید. این مایع باید هفته ای یک بار بر روی گیاهان استفاده شود. اگر در طول هفته شاهد بارش باران بودید باید بعد از باران به طور مجدد از اسپری فلفل استفاده کنید.

 

از بین بردن آفت گیاهان

آب تنباکو

جالب است بدانید که استفاده از آب تنباکو نیز می تواند آفات گیاهان را از بین ببرد. ۱ فنجان تنباکو را در ۴ لیتر آب ترکیب کنید. این ماده می تواند به عنوان بهترین روش برای از بین بردن شته های گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا ، پوتوس و … ، کرم ها و هزارپاها محسوب می شوند. توصیه می کنیم از آب تنباکو برای از بین بردن آفات محصولات کشاورزی مانند گوچه ، بادمجان و … استفاده نکنید زیرا برای سلامت آن ها مضر است. هنگامی که آب تنباکو را می سازید باید دارای رنگی مانند چای باشد. پس بهتر است برای دست پیدا کردن به این رنگ ، آن را به دمت ۲۴ ساعت در مقابل آفتاب نگه داری کنید. اگر شاهد پر رنگ شدن آن بودید باید مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس مقداری مایع ظرفشویی را درون آن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. با استفاده از یک ظرف آب پاش ، این ماده را بر روی گیاهان بپاشید. استفاده از این محلول بر روی بخش های سالم گیاه نیز منعی ندارند و از بروز آفت در آن ها جلوگیری خواهد شد.

از بین بردن آفت گیاهان

نکته پایانی !

پیشنهاد می کنیم برای رشد گیاهان و انواع محصولات کشاورزی از کود بیولوژیک یا کود زیستی استفاده کنید. این کودها که به صورت ارگانیک تولید می شوند از بروز بسیاری از بیماری ها در گیاهان جلوگیری می کند. زیرا باعث تقویت خاک و گیاه خواهد شد. در حال حاضر کودهای زیستی نقش مهمی در حفظ سلامت گیاه و خاک دارند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *