گلخانه - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی

گیاهان آپارتمانی شامل گیاهان آپارتمانی بزرگ و گیاهان آپارتمانی کوچک برای رشد مناسب خود، نیاز به مواد غذایی مفیدی دارند اما همواره در تغذیه و یا به عبارتی کود دهی آنها باید به  یک سری نکات توجه داشته باشیم که هر یک از گیاهان آپارتمانی نیاز متفاوتی به کود های شیمیایی داشته و باید بهترین  و مناسب کود برای گیاهان آپارتمانی را انتخاب نماییم.در حالتی که کود بیش از حد و یا کمتر از مقدار مناسب در اختیار گیاهان قرار بگیرد، باعث خواهد شد تا گیاه آپارتمانی دچار  مشکلات جدی شده و در نهایت از بین برود. در ادامه به مبحث کود گیاه آپارتمانی می پردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

کوددهی گیاهان آپارتمانی:

همه گیاهان آپارتمانی به کودی نیاز دارند که در آن سه عنصر مهم و درشت مغذی نیتروژن، فسفر و پتاسیم و همچنین عناصر ریز مغذی مثل مس، بور، آهن و کلسیم وجود داشته باشد. گیاهان آپارتمانی نسبت به مصرف کودهایی با عناصر گفته شده به شرط آنکه دوز مصرفی بنابر توصیه ی تولید کننده باشد واکنش مثبتی دارند و تاثیر آن را به خوبی میشود دید ، به طوری که اگر گیاه آپارتمانی شما فقط دارای برگ بوده، نیتروژن موجود در کود باعثث تقویت و رشد برگ های گیاه شده و از طرفی دیگر گیاهان آپارتمانی گلدار با استفاده از عناصر فسفر و پتاسیم به گلدهی قوی تر و همچنین رشد بیشتر و بهتر ریشه ترغیب می شوند.

تقویت گیاهان آپارتمانی:

چرخه ی پوسیدگی در طبیعت، بسبب بازگشت مواد غذایی به خاک می  گردند اما این فرآیند در محدوده های مصنوعی مثل نگهداری گیاهان در خاک گلدان وجود نداشته و گیاهان شما دائما در حال استفاده از عناصر مختلف غذایی درون خاک است. البته ناگفته نماند در گلدان های اغلب گیاهان آپارتمانی مثل گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما و گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما از خاک هایی که بسیار سبک بوده که از جمله ی آنها می توان به کوکوپیت و پیت ماس نیز اشاره کرد، استفاده می گردد که این نوع خاک ها، دارای عناصر غذایی نبوده و یا عناصر غذایی درون آنها بسیار کم تر  است.

در نتیجه، برای انجام واکنش های پیچیده ی فتوسنتز در گیاهان که بدون عناصر غذایی دچار مشکل می شود باید عناصر غذایی بسیار مناسب در اختیار گیاه قرار بگیرد. با این حال همان طور که اشاره شد گیاهان آپارتمانی نیاز چندانی به کود نداشته و در اوج مصرف کود در آنها فقط در فصل رشد می باشد. بنابراین از آنجایی که گیاهان آپارتمانی مناطق گرم و استوایی منشا اصلی و اساسی آنها بوده می بایست از آنها در نقاط خنک خانه و همچنین تغذیه ی مناسب به خوبی نگهداری کرد.

نقش عناصر در کوددهی گیاهان آپارتمانی:

همان طور که اشاره شد عناصر اصلی و مهمی که گیاهان آپارتمانی با نور کم به آنها نیاز دارند عناصری  مثل نیتروژن، فسفر و پتاسیم می باشد که هر سه درشت مغذی بوده و نقشی بسیار اساسی در رشد گیاهان آپارتمانی ایفا می کنند. عناصر مذکور از استاندارد های مناسبی برای اطلاع مصرف کنندها به لحاظ نوع و چگونگی مصرف در کودهای شیمیایی تهیه شده اند.

اهمیت تقویت گیاهان آپارتمانی:

گیاهان برای رشد و رویش و بافت‌های متفاوت شان مثل دیگر جانداران نیازمند مواد غذایی کامل و مفید هستند. اغلب خاک گلدان‌ها مواد لازم برای رشد کامل گیاه را ندارد. از این‌رو گیاهان تأمین مواد غذایی مورد نیاز خود را با استفاده از مکانیسم کلروفیل و با استفاده از عمل فتوسنتز انجام می‌دهند. در مورد گیاهان آپارتمانی به علت اینکه ممکن است متناوباً در معرض نور  خورشید قرار نگیرند یا کلا به نور کمی نیاز داشته باشند، عمل فتوسنتز به میزان خیلی کمتری انجام می‌شود و یا فقط به مقدار مورد نیاز گیااه صورت میگیرد  بنابراین مواد لازم برای رشد و رویش بافت‌های گیاه کمتر می‌شود، و در نتیجه استفاده از کود برای تهیه و تولید مواد مغذی مورد نیاز و رشد گیاهان آپارتمانی بسیار ضروری است.
بهترین و مناسب ترین کود برای گیاهان آپارتمانی کودی است که به نیازهای گیاه توجه داشته باشد و در آن عناصر درشت مغذی ضروری مثل نیتروژن، فسفر، پتاسیم و عناصر ریزمغذی مثل مس، بور، آهن و کلسیم وجود داشته باشد.

بهترین زمان کود دادن به گیاهان آپارتمانی:

هنگامی که گیاهان آپارتمانی در طول فصل های بهار و تابستان در حال رشد هستند، بهترین زمان برای کود دهی است. تعداد دفعات استفاده از کود بستگی به نوع و جنس گیاه آپارتمانی دارد. برخی از گیاهان آپارتمانی میزان تغذیه زیادی از خاک را دارند و هر هفته به کوددهی مخصصوص نیاز دارند اما دیگر گیاهان آپارتمانی که رشد آهسته  و آرامی دارند ممکن است نیاز به تغذیه ماهانه داشته باشند.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *