کود مناسب درخت انگور

مقدمه

یکی از خوشمزه ترین میوه ها انگور است که معمولا سه نوع معروف به نام های انگور یاقوتی انگور سیاه و انگور عسگری دارد برای اینکه یک انگور بسیار خوشمزه و همچنین درختانی پر بار داشته باشید باید در ابتدا انواع کود هارا بشناسید و بهترین کود را انتخاب کنید تا انگوری خوشمزه و درختانی پر بار را در فصل برداشت داشته باشید . انواع مختلفی از کود ها وجود دارد که شما میتوانید استفاده کنید در ادامه این مقاله به شما انواع کود ها و کود مناسب درخت انگور را به شما معرفی خواهیم کرد . اگر شما یک کشاورزی هستید که تازه فعالیت خود را در این عرصه شروع کرده ایید باید کود مناسب درخت انگور را بشناسید تا بتوانید بهترین آن را انتخاب کنیدتا محصولی پر بار تر داشته باشید .

شرکت دانش بنیان رویان تیسان تولید کننده فرآورده های بیوتکنولوژی مانند محصولاتی قارچ کش زیستی ، قارچ کش بیولوژیک ، انواع کود زیستی و کود بیولوژیک ، آفت کش بیولوژیک و… بوده که با سابقه طولانی و درخشان در جهت افزایش کیفیت صنایع کشاورزی فعالیت میکند.

کود مناسب درخت انگور

کود مناسب درخت انگور چه نوع کود هایی است ؟

تقریبا میشود گفت که کودهای حیوانی کود مناسب درخت انگور میباشد اما اگر از کشاورزان با تجربه سوال کنید به شما میگویند که این موضوع در همه موارد صدق نمیکند و باید در زمان خاص و برای  گیاه مناسب به کار برود شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا کود حیوانی برای درخت انگور مناسب است ؟ کود های حیوانی به چند دسته تقسیم میشوند کو هایی از جمله کود گوسفندی / گاوی / اسبی / مرغی و کبوتری میباشد . درختان برعکس بقیه گیاهان نمیتوانند بسیار سریع به یک عنصر که در طبیعت وجود دارد واکنش نشان بدهند پس باید با استفاده از کود ها به این درختان شوک وارد شود تا در طی زمان کمتر باروری بیشتری داشته باشند . در ادامه به نیاز های درخت انگور اشاره خواهیم کرد و کود مناسب درخت انگور برای رفع این نیاز هارا معرفی خواهیم کرد .

درخت انگور نسبت به بقیه درختان درختی با نیاز های انگشت شمار است زیرا این درخت خودش را با شرایط طبیعی خاک وفق میدهد پس باید خاک این درخت بسیار مرغوب باشد تا ثمر دهی بسیار عالی را داشته باشد مهمترین عنصری که یک درخت انگور به آن احتیاج دارد نیتروژن است کودهای حیوانی حاوی نیتروژن هستند پس باید کودی انتخاب شود که نیتروژن بیشتری را داشته باشد به این دلیل میگوییم که نیتروژن بالایی داشته باشد زیرا این عنصر باعث افرایش پروتعین داخل گیاه میشود دلیل زرد شدن برگ های درخت انگور همین کمبود نیتروژن آن است به همین دلیل باید کمبود نیتروژن سریع جبران شود زیرا باعث نازک شدن برگ و ساقه ها و درنتیجه نابودی درخت انگور میشود .

پس کود مناسب درخت انگور کود گوسفندی میباشد زیرا میزان نیتروژن بیشتری دارد . دومین عنصری که درخت انگور به آن احتیاج دارد پتاسیم است این عنصر به بالابردن مقاومت درخت انگور در برابر سرما کمک میکند اگر درخت انگور برگ هایش رو به قرمزی برود نشانه کم بودن پتاسیم آن است . همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد.  کود باید در زمان خاصی به گیاه تزریق شود بهترین زمان استفاده از کود های حیوانی ابتدای فصل پاییز است بهتر است در فصل گرما از کودی که حاوی پتاسیم است استفاده نکنید اگر به طور خلاصه بخواهیم کود مناسب درخت انگور کود را معرفی کنیم پیشنهاد ما به شما اول کود گوسفندی و بعد کود گاوی میباشد توجه داشته باشید قبل از استفاده از کود ها آن ها را ضدعفونی کنید .

کود مناسب درخت انگور

نیاز های مهم درخت انگور برای رشد و باروری بیشتر

یکی دیگر از نیازی های درخت انگور روی میباشد روی یک عنصر بسیارمهم است که روی هورمون رشد گیاه تاثیر میگذارد پس باید کود شما حاوی روی کافی باشد در میان انواع و اقسام کودها کود مرغی و یا گاوی حاوی مقدار زیادی روی هستند و به عنوان کود مناسب درخت انگور بعد از کود گوسفندی برای درخت انگور میباشد البته به این نکته توجه داشته باشید اگر خاک را قبل از کشت در آزمایشگاه امتحان کنید نتیجه خیلی بهتری را به شما میدهد و نکته دیگری که باید در هنگام استفاده از کود ها توجه کنید میزان آن میباشد مخصوصا کود مرغی قبل از استفاده از این کود حتما با کارشناسان مشورت کنید .

به طور کلی اگر بخواهیم کود مناسب درخت انگور را بگوییم کود هایی که گفته شد میباشد ولی توجه داشته باشید آزمایش خاک میتواند برای زمین شما معجزه کند زیرا همانند انسان شناخت ایراد ها و نیاز های یک خاک میتواند به شما برای انتخااب یک کود عالی کمک کند .

فواید استفاده از کود برای درخت انگور چیست ؟

اگر شما بعد از آزمایش خاک بهترین کود را برای درخت انگور انتخاب کنید به شدت باعث تقویت درخت میشود و باروری درخت شما را تا ۵ برابر افزایش میدهد موادی که در ابتدا به عنوان مواد مورد نیاز درخت انگور نام برده شد در کودها به مقدار بالایی وجود دارد که میتواند درخت شما را سرحال و دارای بار بیشتر کند و مقاومت درخت شمارا در برابر گرما و سرمای شدید بالاتر ببرد همچنین درخت شما در برابر آفات بسیار مقاوم میشود در نتیجه میوهای سالم ترو درشت تری را بدست شما میرساند.

ارتقا کیفیت فراورده های کاربردی در صنعت کشاورزی مثل مواردی از قبیل کود زیستی و کود بیولوژیک ، انواع آفت کش بیولوژیک و… از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بطور مستقیم مورد تغذیه مردم قرار میگیرد . همچنین قابل ذکر است تولید قارچ کش زیستی و قارچ کش بیولوژیک هم از دیگر محصولات تولیدی شرکت دانش بنیان رویان تیسان میباشد. امیدواریم مطلب کود مناسب درخت انگور برای شما مفید باشد.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *