کود مناسب برای گلدهی شمعدانی

کود مناسب برای گلدهی شمعدانی چیست ؟

کودهای مایع یا محلول به عنوان کود مناسب برای گلدهی شمعدانی محسوب می شوند. زیرا سرعت جذب کودهای مایع بیشتر از کودهای جامد است. بر روی هر کدام از کودها دستورالعمل مخصوص به آن نوشته شده و توصیه می کنیم قبل از استفاده آن را مطالعه کنید. در این مطلب به بررسی کود مناسب برای گلدهی شمعدانی خواهیم پرداخت.

کود مناسب برای گلدهی شمعدانی

کود مناسب برای گلدهی شمعدانی

کود مناسب برای گلدهی شمعدانی کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟ اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که بهترین کودها برای پرورش گل های آپارتمانی و محصولات کشاورزی، کودهای مایع هستند. زیرا سرعت جذب بالایی دارند و تغذیه آن ها توسط ریشه گیاه انجام می شود. اما در برخی از مواقع باید از کودهای جامد استفاده کرد. بهره مندی ازکود باید بر اساس نیاز گیاه باشد. اگر به مقدار زیاد از کود استفاده کنید زمینه را برای از بین بردن و تضعیف گیاه فراهم خواهید کرد. همچنین اگر از آن به مقدار کم استفاده کنید عناصر مورد نیاز گیاه تامین نخواهد شد و از رشد کافی بهره مند نمی شوند. کود مناسب برای گلدهی شمعدانی شامل کود کامل یا N-P-K است که باید آن را به صورت محلول بر روی برگ ها و ساقه های گل اسپری کنید.
کودهای کامل تمام عناصر مورد نیاز گل شمعدانی را برای رشد و نمو فراهم می کند. این عناصر شامل ازت، فسفر و پتاسیم است. برخی از گل های شمعدانی درون فضای آپارتمانی و برخی دیگر در محیط باز نگه داری می شوند که نحوه رسیدگی و پرورش آن ها با یکدیگر متفاوت است.

کوددهی گل شمعدانی در محیط داخل

گل و گیاهانی که درون فضای داخلی پرورش پیدا می کنند معمولا نیاز به کود زیادی ندارند. زیرا در فضای داخلی گرمای شدید وجود ندارد و اغلب گیاهان در دمای نرمال قرار می گیرند. پس نیاز به مصرف کود زیاد نیست. اما اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشید گیاه به دلیل کمبود عناصر مورد نیاز از بین می رود.
بهتر است بعد از خرید و قرار دادن گل شمعدانی در خانه به مدت یکماه صبر کنید و سپس اقدام به خرید کود کنید. زیرا گیاهان باید با محیط داخلی منزل شما سازگار شوند. اگر بعد از خرید گل به سرعت گلدان آن را تعویض کردید و یا بلافاصله اقدام به کوددهی کردید گل و گیاه دچار شوک می شوند و واکنش خوبی از خود نشان نمی دهند. در اغلب مواقع شاهد زرد شدن و افتادن برگ ها به دلیل شوک محیطی بوده ایم. پس از سازگار شدن گیاه با محیط داخلی می توانید ماهی ۱ الی ۲ بار کوددهی را انجام دهید.

کوددهی گل شمعدانی در محیط داخل

در خصوص استفاده از کود مناسب برای گلدهی شمعدانی باید به نگهداری آن در فضای خارج از خانه اشاره کنیم. اولین نکته این است که باید کودی را انتخاب کنید که سبب شود گیاه در طول سال سالم بماند و از مشکلاتی مانند قارچ و آفت مصون باشد. کود ۲۰ -۲۰-۲۰ که به کود سه بیست نیز مشهور است گزینه خوبی برای رشد گل شمعدانی در فضای بیرون است. توصیه ای که در این بخش داریم این است که کوددهی را در هوای خنک انجام دهید. زیرا عناصر شیمیایی موجود در کودهای ۲۰-۲۰-۲۰ به سرعت خشک می شوند و در فصل گرما می تواند باعث از بین رفتن گیاه شود.

کود مناسب برای گلدهی شمعدانی

دفعات کوددهی گل شمعدانی

گل های شمعدانی به مرور زمان نیاز به کود بیشتری دارند اما این موضوع به معنای افزایش میزان کود با رشد گل نیست. بلکه بهتر است در خصوص با یک فرد متخصص و یا مجموعه ” رویان تیسان ” مشورت کنید. اگر می خواهید از کود به مقدار زیاد برای گل استفاده کنید بهتر است نوعی از گل شمعدانی را انتخاب کنید که از دوام بالاتری برخوردار باشد تا بتوانید دوره کوددهی را به تعویق بیندازید.
در مجموعه رویان تیسان علاوه بر ارائه کودهای کامل یا کودهای ۲۰-۲۰-۲۰ ، کود زیستی یا کود بیولوژیک نیز به فروش می رسد. این کودها می توانند عملکردی مانند قارچ کش بیولوژیک یا قارچ کش زیستی ، آفت کش زیستی و آفت کش بیولوژیک داشته باشند و هیچ آثار منفی برای رشد گیاه به دنبال نخواهند داشت. اگر قصد دارید گیاه خود را با کود زیستی تغذیه کنید ابتدا اطلاعات کافی درباره آن جمع آوری کنید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *