کود آمینو اسید - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی

دانستن بهترین کود آمینو اسیدی برای کشاورزان و باغ‌داران نکته  بسیار مهمی است. چرا که آمینو اسیدها تاثیرات مفید و سودمند زیادی را بر گیاهان دارند و به عنوان محرک‌ها زیستی مناسبی نیز در نظر گرفته می‌شوند. اسید آمینه‌ها اجزای اصلی  و مهم ساختار همه پروتئین‌ها هستند و پروتئین‌ها از اتصال تعداد زیادی آمینو اسید به یکدیگر تشکیل می‌شوند. این واحدهای سازنده پروتئین‌ها، از گروه‌های کربوکسیل و آمینه و زنجیره هیدروکربنی سنتز میگردند. تا به الان حدود ۱۰۰ نوع آمینو اسید در طبیعت شناخته شده‌اند که از بین آن‌ها فقط  وفقط۲۰ آمینو اسید برای گیاهان قابل استفاده است. در ادامه به بررسی کود آمینو اسید میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

بهترین نوع کود آمینو اسید:

بهترین کود آمینو اسید باید توانایی‌های گیاهان را در بخش‌های متفاوت بسیار افزایش دهد. از فواید بهترین کود اسید آمینه می‌توان به موارد پایین  اشاره کرد:

افزایش مقاومت گیاهان در برابر عوامل خارجی و داخلی :

استرس‌های متفاوت برای مثال دمای کمتر یا زیادتر از دمای مطلوب و مورد نیاز گیاه، رطوبت بالا، خشکی، شوری و… خسارات زیادی را به گیاهان و محصولات کشاورزی شما وارد می‌کنند. بهترین کود آمینو اسید، کودی است که بتواند مقاومت گیاهان را نسبت به این تنش‌ها را افزایش دهد. گلایسین یکی از آمینو اسیدهای است که سبب به افزایش مقاومت در گیاهان و محصولات می‌شود.

بهبود گرده افشانی در گیاهان:

به انتقال دانه گرده از پرچم‌ها به کلاله و مادگی را عمل گرده افشانی گفته می‌شود. آمینو اسید‌های آلانین، لوسین و گلوتامیک اسید از طریق افزایش طول لوله گرده به گرده افشانی نیز کمک شایانی می‌کنند.

افزایش کیفیت و کمیت محصولات:

بهترین کود اسید آمینه،کودی است که بتواند بازده و باردهی محصولات را به خوبی افزایش دهد. همچنین علاوه بر کمیت بتواند کیفیت محصولات را نیزبه خوبی بالاتر ببرد.

تنظیم روزنه‌ها گیاهان و برگ درختان :

روزنه‌ها در انتقال گازها و آب‌ها نقش عمده و مهمی را بر عهده دارند. آمینو اسید‌ها با تنظیم باز و بسته شدن روزنه‌ها در کاهش تعرق و ممانعت از اتلاف آب گیاهان بسیار نقش دارند. باز و بسته شدن روز‌نه‌ها به طور کلی به دو علت بیرونی و درونی بستگی دارد. از دلایل بیرونی می‌توان به رطوبت و نور اشاره کرد ، و  از دلایل درونی  به آمینو اسید ها نیز  اشاره کرد.

افزایش خاصیت جذب انواع مواد غذایی:

بهترین کود آمینو اسیدی باید بتواند جذب مواد غذایی توسط گیاهان را افزایش دهند. کودهای اسید آمینه به علت خاصیت کلاته کنندگی که دارند قادرند یون‌های فلزی را کلاته کنند. همچنین این کود با افزایش میزان جذب عناصری مثل نیتروژن، فسفر و پتاسیم به رشد و نمو گیاهان کمک می‌کنند.

دیگر مزایایی استفاده از بهترین کود آمینو اسید:

  • به آرامی مواد مغذی را برای گیاهان آزاد می‌کند.
  • منجر به افزایش و بالا رفتن ماندگاری محصولات بعد از برداشت و مدت انبارداری آن‌ها می‌شود.
  • سبب حفظ و افزایش ماندگاری مواد مغذی و رطوبت در خاک می‌شود.
  • خاک‌ها را به خوبی احیا می‌کند.
  • تولید هورمون‌های گیاهی را به شدت افزایش می‌دهد.
  • جذب کلسیم در گیاه را نیز افزایش می‌دهد.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *