مزایای گلخانه های هوشمند - کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک

گلخانه های هوشمند مجهز به فن آوری های پیشرفته سنسور و ارتباطات، به وسیله خودکار اطلاعات ۲۴/۷ را از محیط اطراف و محصولات بدست می آورند. داده های جمع آوری شده اندبه یک بستر اینترنت اشیا تبدیل می شوند که در آن الگوریتم های تحلیلی آن را به اطلاعاتی عملی برای کشف اشکال های سیستم و ناهنجاری ها تبدیل می شود. بنابراین، عملیات تهویه مطبوع و روشنایی، در کنار فعالیت های آبیاری و سمپاشی میتواند بر اساس تقاضا تنظیم گردد پایش همیشگی داده ها، پیشرفت مدل های پیش بینی کننده برای ارزیابی بیماری های محصول و خطرات عفونت را درمان می کند. با باز کردن قفل بینش محصولات بزرگ یک گلخانه هوشمند به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا کار را به کمترین ممکن برسانند، ضمن بهینه سازی نرخ عملکرد، کارایی در منابع و استفاده از مواد شیمیایی را بهبود می بخشد. در ادامه به مبحث روش های نوین کشت گلخانه ای میپردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

مزایای گلخانه های هوشمند

١. شرایط ایده آل  و مناسب آب و هوایی را حفظ کنید

حس گرهای اینترنت اشیا به کشاورزان اجازه می دهد تا داده های گوناگون را با دانه بندی بی سابقه ای جمع آوری کرد. آنها اطلاعات واقعی در مورد عوامل مهم آب و هوایی از جمله دما، رطوبت، قرار گرفتن در جلوی نور و دی اکسید کربن در سراسر گلخانه را ارائه می دهند. این داده ها  و اطلاعات تنظیمات مربوط به HVAC و تنظیمات روشنایی را الزام می کند تا بهترین شرایط ممکن را برای رشد گیاه در حین بهره وری انرژی حفظ کند. به موازات این، سنسورهای حرکت / شتاب به شناسایی درهایی کمک می کنند که ناخواسته باز مانده اند تا از یک مکان کاملاً کنترل شده اطمینان کنید.

٢. روش های آبیاری و کوددهی را تقویت کنید

علاوه بر پارامترهای محیط، گلخانه های هوشمند کشاورزان می توانند تا در همراه شرایط محصول خود بمانند. این کار اطمینان حاصل می کند که تلاش های آبیاری و کوددهی با نیاز واقعی گیاهان زیر کشت برای حداکثر عملکرد مساوی است. برای مثال خواندن محتوای آب حجم خاک رانشان می دهد که آیا محصولات کشاورزی تحت تنش آبی می باشند. به همین ترتیب اندازه گیری میزان شوری خاک بینش مفیدی در مورد نیاز کود به ما داده است. بر اساس این داده ها سیستم های پاشش و پاشش را می توان به شکل اتومات روشن کرد تا خواسته های محصول در زمان واقعی را برطرف سازددر صورتی که مداخله دستی را به حداقل برساند.

٣. کنترل میزان عفونت و جلوگیری از شیوع بیماری

عفونت محصولات زراعی یک چالش همیشگی است. با هر شیوع خسارت بسیار زیادی به محصولات وارد می کند. درمان های شیمیایی در دسترس هستند ولی کشاورزان اغلب نمی دانند که بهترین موقع برای استفاده از آنها چیست. برنامه هایی که بیش از حد معمول انجام می گرددنگرانی های زیست محیطی، ایمنی و هزینه را افزایش می دهند. در صورت که عدم استفاده از درمان ها می تواند منجر به شیوع بیماری های مخرب باشد.

با کمک یک سیستم یادگیری ماشین، داده ها در باره ی محیط های گلخانه ای، ویژگی های آب و هوای خارجی و خاک، اطلاعات مفیدی را در مورد خطرات موجود در برابر آفات و قارچ ها نشان می دهد. با کمک از این اطلاعات، کشاورزان می توانند دقیقاً در حالت لزوم از روش های درمانی برای اطمینان از محصول سالم با کمترین میزان هزینه شیمیایی استفاده کنند.

۴. جلوگیری از سرقت و بهبود امنیت

گلخانه ها دارای محصولات با ارزش بالا هدف آسیب پذیر و هجوم سارقان است. از آنجا که پیاده سازی شبکه های نظارت سنتی با دوربین مداربسته هزینه بسیاربالایی دارد، اغلبی از تولیدکنندگان سیستم امنیتی نظری برای این کار ندارند. در این زمینه، حسگرهای اینترنت اشیا در گلخانه های هوشمند زیرساخت مقرون به صرفه ای را برای نظارت بر این وضعیت  و شناسایی فعالیت های مشکوک را به خوبی فراهم می کنند. آنها با یک سیستم هشدار خودکار متصل می شوند، در صورت بروز یک مسئله وپرسش امنیتی، آنها سریع به تولیدکنندگان اطلاع خواهند داد.

وقتی که گلخانه های هوشمند علاوه بر مزایا، عیبهای نیز دارند. برخی از این معایب مانند موارد زیر می باشد:

  1. مبلغ سرمایه گذاری در روش آبکشت بیشتر از کشت گلخانه ای معمولی است.این مبلغ اضافی به احداث حوضچه ها، کانالها و استفاده از پمپ مربوط می باشند
  2. مبلغ برقی که برای به کار انداختن تأسیسات استفاده می گردد بیشتر است
  3. مشکللات تهویه
  4. عدم وجود توانایی تامپونی (بافری)
  5. لزوم کمک گرفتن از متخصص هایی که توانا به تهیه محلول غذایی، تجزیه و ترکیب و بازسازی آن باشد

اگر فواید و مشکلات این روش های نوین کشت گلخانه ای را در کنار همدیگر بگذاریم و باهم مقایسه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که استفاده از این نوع راه ها سود بسیار بیشتری برای صاحبان گلخانه خواهد داشت.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *