کود فیدینگ چیست - قارچ کش بیولوژیک پروبیوتیک - قارچ کش زیستی - کود بیولوژیک - قارچ کش بیولوژیک - کود کشاورزی

باکتری‌های ریزوسفری محرک رشد گیاهان ، گروه مهمی از میکروارگانیسم‏‌ها هستند که با استقرار در فضای اطراف ریشه گیاه، تاثیرات زیادی بر رشد، سلامت و عملکرد آنها خواهد گذاشت. نمونه هایی از این باکتری‌ها، از طریق تولید یک یا چند آنتی ‏‌بیوتیک همچون متابولیت‌های ضد‏قارچی باعث توقف رشد یا مرگ بیمارگرهای گیاهی شده و یا با تولید آنزیم‌های خارج سلولی مانند کیتیناز و گلوکاناز باعث هیدرولیزشدن دیواره‌ی سلولی قارچ‌های بیمارگر خواهند شد. این باکتری‌ها، مانند به عنوان جمعیت میکروبی همراه گیاهان، با مکانیسم‌های متفاوت از جمله تولید هورمون‌های تنظیم‌کننده رشد گیاهی، افزایش راندمان جذب آهن و محلول‌سازی فسفر، به روش مستقیم بر رشد گیاهان تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه به مبحث قارچ کش بیولوژیک پروبیوتیک می پردازیم. جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، کود زیستی ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی و آفت کش بیولوژیک ، کود ارگانیک، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

محتوا و نحوه اثر

فواید استفاده از پروبیوتیک

علاوه بر تاثیرات مثبت این محصول بر رشد و سلامت گیاهان، استفاده از این محصول می‌تواند به تولید محصول سالم و عاری از مواد شیمیایی منجر شود و در طولانی‌ مدت به حاصل خیزی پایدار خاک و بهبود تنوع زیستی موجودات مفید خاکزی کمک خواهد کرد. در خاک‌ها و مناطقی که با تنش‌ های زنده و غیر زنده درگیر هستند، استفاده از این محصول توصیه خواهد شد.

پروبیوتیک را می‌توان به صورت بذرمال یا به همراه آب آبیاری برای انواع متفاوت گیاهان زراعی و گلخانه‌ ای استفاده کرد. همچنین، می‌ توان از این ترکیب برای تلقیح ریشه نشاء، قلمه یا نهال نیز استفاده نمود. کاربرد مقدار توصیه ­‌شده کود را روی بذر مورداستفاده برای یک هکتار مزرعه بپاشید و بذرها رو زیر و رو کنید تا به طور یکنواخت با کود مخلوط شوند. در صورت امکان بذرها را تا یک روز بعد از بذرمال کشت کنید.۲ تا ۳ لیتر در هکتاربذر مقدار توصیه‌­ شده کود را در ۱۰۰ لیتر آب حل کنید و ریشه نهال یا نشاء­های مورداستفاده برای یک هکتار مزرعه را به مدت ۲۰ دقیقه در محلول تهیه‌­شده قرار دهید.

روش سنتی: مقدار توصیه­‌شده کود را در ۱۰۰ لیتر آب حل کنید و محلول به دست آمده را در یک مخزن شیردار در مسیر آبیاری قرار دهید تا به طور یکنواخت برای یک هکتار از مزرعه یا باغ مورد استفاده قرار بگیرد.

روش قطره‌­ای: مقدار توصیه‌ ­شده کود را در مخزن کود یا استخر بریزید تا همراه آب در سیستم آبیاری برای یک هکتار توزیع بشود.

جهت اطلاع از محصولاتی مانند کود کشاورزی ، قارچ کش بیولوژیک ، کود بیولوژیک ، قارچ کش زیستی ، کود زیستی ، کود ارگانیک ، کشاورزی ارگانیک و گلخانه با رویان تیسان تماس بگیرید.

آدرس: دفتر مرکزی: کرج، سه راه دانشکده، پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *