عوارض کود اوره

عوارض کود اوره چیست؟ آشنایی کلی با این عوارض

عوارض کود اوره موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم. کود اوره جزو کودهای شیمیایی به حساب می آید. قطعا انتخاب نوع کود شیمیایی به فاکتورهای مهمی از جمله نیاز گیاه و خاک بستگی دارد. کود اوره یکی از کودهای رایج در بین کشاورزان محسوب می شود که مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض زیادی برای گیاه ایجاد کند. اگر تمایل دارید با عوارض کود اوره آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

عوارض کود اوره

عوارض کود اوره

عوارض کود اوره چیست؟ عناصر مهم و مورد نیاز برای رشد گیاه شامل نیتروژن، فسفات و پتاسیم است. کود اوره به دلیل دارا بودن ۴۶% نیتروژن به عنوان یکی از بهترین کودهای شیمیایی شناخته می شود که شکل ظاهری آن مانند بلور سفید رنگ است و از آمونیاک و کربن دی اکسید در تولید آن استفاده شده است. میزان حلالیت کود اوره زیاد است. بسیاری از کودها از طریق ریشه جذب می شوند اما کود اوره می تواند علاوه بر ریشه از طریق شاخ و برگ هم جذب شود. در حال حاضر یکی از روش های متداول در استفاده از این کود، تزریق آن به خاک است زیرا نیتروژن را به بهترین شکل به خاک می رساند. استفاده بیش از حد از این کود می تواند گیاه را دچار عوارض کود اوره کند.
کود اوره برای رشد محصولاتی نظیر توت فرنگی، زغال اخته و غلاتی همچون گندم مناسب می باشد. همچنین برای کاشت و رشد بهتر انواع مرکبات نیز می توانید آن را بکار ببرید. زعفران یکی از خوش بوترین و پرخاصیت ترین گیاهان است که نوع ایرانی آن از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. استفاده از کودهای مغذی و با کیفیت سبب می شود تا این گیاه رشد بهتری را تجربه کند

کودهای طبیعی و بیولوژیک جایگزین مناسب کودهای اوره

عوارض کود اوره

پس از استفاده از کود اوره در خاک باید مراقبت های بسیار مهمی را انجام دهید تا کود تبخیر نشود. زیرا این کود قابلیت تبخیر بالایی دارد و می تواند بی تاثیر شود. این موضوع برای کشاورزانی که دارای زمین های زراعی بسیار بزرگ می باشند مشکلات زیادی را ایجاد می کند. کود اوره غالبا به صورت خشک در انبار نگه داری می شود زیرا همان طور که اشاره شد قابلیت انحلال بالایی دارد.
کشاورزان در هنگام استفاده از این کود علاوه بر مراقبت از خاک، باید مراقبت های زیادی را از خود به عمل آورند. این کود شیمیایی می تواند زمینه را برای تحریک پوست، تنفس و چشم فراهم آورد. به هیچ عنوان در طولانی مدت در معرض این ماده قرار نگیرید تا پوست شما دچار تورم نشود. ورود کود اوره به شکل غلیظ به بدن می تواند به اندام های داخلی بدن آسیب برساند.

عوارض کود اوره

نحوه استفاده از کود اوره

محلول پاشی

برای استفاده از کود اوره دو روش وجود دارد که می توان به محلول پاشی و تزریق به خاک اشاره کرد. در روش محلول پاشی باید اوره را در آب حل کنید و به برگ و ساقه های گیاهان اسپری کنید. اجرای این روش برای گیاهانی که توانایی جذب اوره را به طور مستقیم دارند مناسب می باشد. به طور مثال سیب زمینی، گندم ، سویا و انواع سبزیجات می توانند از این طریق تغذیه کنند و نیازی به تزریق کود به خاک وجود ندارد.

تزریق به خاک

برخی از گیاهان نمی توانند اوره را به طور مستقیم جذب کنند به همین دلیل مجبور به تزریق کود به درون خاک هستیم. در این روش نیترات و آمونیوم موجود در کود به واسطه آنزیم های خاک انجام می شود. در هنگام انتخاب این روش دقت داشته باشید که نباید کود را به طور غلیظ استفاده کنید چون می تواند زمینه را برای مسمومیت گیاه فراهم آورد و گیاه آسیب جدی ببیند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای در امان ماندن از عوارض کود اوره ، ابتدا تست خاک را انجام دهید. تست خاک یک امر تخصصی است که نیاز به تجهیزات ویژه دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

نحوه خرید کود اوره

اگر سری به بازار فروش محصولاتی نظیر کود، بذر و .. زده باشید به خوبی می دانید که برندهای آشنا و ناآشنا در بازار فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها می توانند مزایا و معایبی داشته باشند. اگر به دنبال خرید انواع کود شیمیایی، کود زیستی، کود بیولوژیک و … هستید توصیه ما به شما برند ” رویان تیسان ” است. در این مجموعه علاوه بر کود انواع قارچ کش زیستی، قارچ کش بیولوژیک و آفت کش بیولوژیک نیز به فروش می رسد.

۴.۲/۵ - (۱۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *