بهترین کود برای درخت زردآلو

بهترین کود برای درخت زردآلو چیست؟ + راهنمای کامل

استفاده از بهترین کود برای درخت زردآلو می تواند مواد مغذی مورد نیاز برای رشد این درخت را فراهم کند. به طور کلی کودهایی که دارای نیتروژن هستند کودهای مناسبی برای رشد درختان به شمار می روند و سبب می شوند تا درخت برای باردهی در دوران مناسب آماده شود. توصیه می کنیم قبل از استفاده از بهترین کود برای درخت زردآلو ، اقدام به آزمایش خاک کنید.

بهترین کود برای درخت زردآلو

بهترین کود برای درخت زردآلو

بهترین کود برای درخت زردآلو کدام است و چه تاثیری در رشد و باردهی این درخت دارد؟ درخت زردآلو برای رشد بهتر و باردهی نیاز به نیتروژن کافی و سایر عناصر دارد. بهترین کود برای درخت زردآلو کودی است که بتواند سه عنصر ازت ، فسفات ، نیتروژن ، پتاس و … را به طور همزمان برای رشد فراهم کند. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که بهتر است قبل از مصرف کود، خاک مورد نظر را آزمایش کنید و اهمیت این موضوع را بدانید. زیرا باید کمبود عناصر مختلف در خاک شناسایی شود و سپس اقدام به انتخاب کود مورد کنیم.

کمپوست

در حال حاضر بهترین کود برای درخت زردآلو کمپوست است. این درخت به خاک مرطوب نیاز دارد و باید حتما زهکشی شود. خاک هایی که دارای مواد آلی غنی هستند گزینه ای مناسب برای رشد این درخت محسوب می شوند. شما می توانید با اضافه کردن کمپوست و دیگر مواد آلی، ساختار خاک را بهبود دهید و سطح آن را سازگارتر کنید. استفاده از عناصر مفید و مغذی مانند نیتروژن و فسفر می تواند نیازهای درخت را برای باردهی عالی تامین کند. همچنین کودهای پوسیده شده یا برگ های خرد شده که به عنوان کود برگ شناخته می شوند نیز گزینه مناسبی برای رشد بهتر درخت زردآلو به شمار می روند.

مالچ ارگانیک

منظور از مالچ ، خاک پوشی است. خاک پوشی به روش ارگانیک می تواند علف های هرز را کاملا از بین ببرد و به عنوان یک نمونه از کود زیستی عمل کند. در مطالب گذشته به اهمیت کود زیستی یا کود بیولوژیک اشاره کردیم و گفتیم که بستر مناسبی برای رشد درخت فراهم می کند. هنگامی که علف هرز رشد می کند تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد درخت را به خود جذب خواهد کرد و اجازه نمی دهد تا درخت به طور کامل از منابع خود در خاک استفاده کند.
مالچ ارگانیک مزایای زیادی دارد که می توان به خنک نگه داشتن ریشه های درخت نیز اشاره کرد و تبخیر خاک را کاهش می دهد. معمولا درختان زردآلو در محیط های و اقلیم های گرمسیر رشد می کنند و این امر می تواند زمینه را برای تبخیر رطوبت از خاک فراهم کند. به همین دلیل مالچ ارگانیک کمک می کند تا تمام رطوبت خاک از بین نرود. این مالچ سرعت تجزیه مناسبی دارد و می تواند عناصری مانند ازت و مواد آلی را در زیر خاک آزاد کند. به همین دلیل می توان گفت که مالچ ارگانیک به عنوان بهترین کود برای درخت زردآلو شناخته می شود.

بهترین کود برای درخت زردآلو

کود سنتی

منظور از کود سنتی ، کودهایی است که به نام ۱۰-۱۰-۱۰ شناخته می شود. درخت زردآلو در طول سال نهایتا ۱ بار به این کود نیاز دارد و آن هم در فصل بهار است. کود سنتی به عنوان کود کامل نیز شناخته می شود که می تواند علاوه بر نیتروژن، سایر عناصر مورد نیاز درخت را نیز فراهم کند. البته کودهای طبیعی نیز می توانند به رشد درخت زردآلو کمک کنند. کود ارگانیک دارای عملکرد خاصی است که می توان آن را به نام آفت کش بیولوژیک ، قارچ کش زیستی یا قارچ کش بیولوژیک نیز شناخت.

نکات مهم در کوددهی به درخت زردآلو

اگر درخت زردآلو در خاک شنی رشد کند احتمال دارد دچار کمبود روی و پتاسیم شود. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از کوددهی خاک را مورد آزمایش قرار دهید تا از کمبود عناصر مختلف مطمئن شوید. حتما در هنگام خرید کود ، مواردی از جمله وضعیت رشد و باردهی درخت زردآلو را به خوبی بررسی کنید. برخی از مواقع فقط نیاز به استفاده کمپوست دارید اما در برخی دیگر از شرایط به هیچ عنوان نباید از کمپوست استفاده کرد. بهتر است قبل از استفاده از انواع کودها برای رشد بهتر درخت زردآلو با یک متخصص مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *